Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tekerj, mint egy profi , bringázz otthon!

Tekerj, mint egy profi , bringázz otthon! Jumbo – Visma csapat edzési tippjei görgőzéshez

Hogy edz otthon egy profi bringás? Tanuljunk Mathieu Heijboer, erőnléti edzőtől (Jumbo – Visma Team), hogy hogyan maradjunk fittek és egészségesek, miközben otthon edzünk.

Kerékpár beállítás

Mindenek előtt, a benti edzéshez nagyon fontos, hogy a kerékpárunk megfelelően legyen rögzítve a görgőhöz. Mikor felállítjuk a kerékpárt a görgőre fontos a szoros rögzítés, hogy ne tudjon mozogni a kerékpár. Győződj meg arról, hogy a lánc megfelelően mozog a fogaskerekeken, majd állj a kerékpár mögé és bizonyosodj meg arról, hogy az egyenes a görgőn.

Idő és erőfeszítés

Fontos figyelembe venni, hogy mennyi idő jut az edzésre, nem csak a nap folyamán, hanem a hét folyamán is. Ha tudod, hogy mennyi időt szentelsz az otthoni tekerésre, utána tudod megtervezni a könnyű valamint nehéz edzéseket. Abban az esetben, ha az időd korlátozott, akkor sokkal hatékonyabb, hogyha az intenzív edzést helyezed előtérbe: ez elég nehéz, ezért hagyj magadnak megfelelő időt a pihenésre.

Az edzés csak akkor hatékony, hogyha hagysz magadnak pihenési időt a következő edzés előtt

Beltéri vs kültéri edzés

Mik a főbb különbségek a beltéri és kültéri edzés között? Beltéri edzésnél hiányzik a szél hűsítő hatása, tehát így a végeredmény több izzadást jelent. Ha sokat izzadsz, de közben nem pótlod valamilyen folyadékkal, akkor nagy a veszélye a dehidratáltságnak. Ez veszélyes tud lenni, de ugyanakkor a túl sok folyadék fogyasztás is veszélyes lehet. Tehát ellenőrizd, hogy van – e elegendő víz vagy energiaital a bringán és akkor igyál, amikor szomjúságot érzel.

 

 A beltéri edzés nagyon unalmas tud lenni. Készíts kihívatást jelentő edzést magadnak vagy tekerj együtt a barátaiddal online és csináljatok virtuális versenyeket.

 

 

Mit csinálnak most a pro versenyzők?

Normális esetben sokszor görgőznek, mikor az időjárás rossz vagy ha speciális interval edzést csinálnak. Sőt, a versenyeken a görgőt bemelegítéshez valamint levezetéshez is használják nehéz szakaszok után.

Sehol a világban nem tudnak a pro bringások jelenleg versenyezni, ezért csökkent az edzési volumenük is. Versenyzőink kevesebbet tekernek és próbálják fenntartani az edzettségi szintjüket, de nem a csúcsformáért edzenek jelenleg. Emellett több alternatív edzést is végeznek (futás, core, stability), hogy fenntartsák az állóképességüket illetve, hogy motiváltak maradjanak. A mentális egészség szempontjából nagyon jó, ha mást csinálunk, mint ami eddig megszokott volt.

Nehéz időkben, amikor az életben más dolgok fontosabbak, otthon edzünk a Bianchinkon és azt várjuk, hogy amikor eljön az idő, újra teljesítsünk”

Robert Gesink – Jumbo – Visma csapat pro versenyzője