Leírás és Paraméterek
A határok átlépése
Azt a pontot, ahol egy sokoldalú kerékpár képes egy aero kerékpárt megelőzni, küszöbnek hívjuk. Az adatok igazolják, hogy a következő generációs Specialissima sokkal hamarabb eléri a küszöböt, mint az előző generáció. Az Oltre RC-hez képest, és egy profi kerékpáros alatt, aki 420 wattot teljesít, a Specialissima RC a legjobb választás a 6,2% feletti emelkedők mászásához. Ennek oka a Specialissima aerodinamikai optimalizálásában, kiváló súly-merevség arányában és alacsony összsúlyában rejlik. Egy jól edzett amatőr számára, aki 300 watton teker, a küszöböt 4,9%-nál éri el. Egy középhaladó amatőr számára, aki 250 watton teljesít, a Specialissima a 4,2%-os emelkedőknél éri el a küszöböt.
Fejlesztett élmény. Mindenhol.
Válaszul a Bianchi WorldTour versenyzői visszajelzéseire, az volt a cél, hogy a Specialissima hatékonyabb legyen a hegyekben. Ez azt jelentette, hogy javították az aerodinamikai teljesítményt, miközben megtartották a világklasszis súly-merevség arányt, így az aerodinamikai előnyök megmaradtak a kisebb emelkedőknél, miközben a rendkívül könnyű súly lehetővé tette, hogy a meredek szakaszokon is jól mászhass.
Amikor a Specialissima geometriáját készítették, figyelembe vették a kerékpáros kényelmét is, így tökéletes kiegészítővé vált az profi versenyzők fegyvertárában.
Hegyi útvonalakhoz
A súly-merevség aránya lehetővé teszi a Specialissima számára, hogy kiválóan teljesítsen a mászás során, miközben az átalakított aerodinamika lehetővé teszi, hogy gyorsabb legyél a síkabb völgyi utakon és a kanyargós lejtőkön, amelyek a mászás előtt és után következnek.
Rendszerszintű megközelítés
A Specialissima RC egyéni, holisztikus megközelítést képvisel, amelyben mindenhol a marginális előnyöket kutatja. A Reparto Corse, a Bianchi versenyzési részlegének mérnökei a kerékpár minden résznek optimalizálásra törekedtek. A versenyzőt és a kerékpárt egyetlen entitásként kezelik, hogy kihozzák a maximális sebességet.
Adatvezérelt
Az új Specialissima fejlesztésének eredményekén összességében 8,7 másodperc megtakarítást érhet el egy 200 watton hajtó kerékpáros egy 10 km-es, 6%-os emelkedőn.
Összességében optimalizált
A Reparto Corse időt szánt a kerékpár minden egyes részének optimalizálására. Ez azt jelentette, hogy a kerékpár anyagának stratégiai átcsoportosítását hajtották végre a hátsó résztől az elülső részre, szuper vékony üléscsövekkel és vékonyabb láncvillákkal, miközben az első villaforma kialakítását is megerősítették, hogy létrehozzanak egy aerodinamikailag hatékonyabb elülső végét. A Specialissima egyes részei, például a váltótartó fül és a nyeregcső bilincse, minimális súly elérése érdekében egyedileg lettek kialakítva.
D-alakú csövek
A D-alakú nyeregcsőn ugyanaz az aerodinamikailag optimalizált profil kerül felhasználásra, mint amit a kerékpár más részein alkalmaznak.
Anyag | Karbon |
Első fék | Sram Red eTap AXS E1 Hydraulic Disc Brake |
Első féktárcsa | Sram Paceline X, centerlock, 160mm |
Első gumi | Pirelli P ZERO™ Race TLR RS , 28-622, 120TPI |
Első kerék | Reparto Corse 33R Ceramitech 33mm profile, 700x21c, 24h, XDR |
Első váltó | Sram Red eTap AXS E1 |
Évjárat | 2025 |
Fékkar | Sram Red eTap AXS E1 Hydraulic Disc Brake |
Fékrendszer | Sram Red eTap AXS E1 Hydraulic Disc Brake |
Fogaskoszorú | Sram Red XG 1290, E1, 10-33, 10-11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-33T |
Hajtómű | Sram Red E1, 12sp, Quark power meter, 48/35, Crank Length: 170mm-47/53cm, 172.5mm-55/59cm |
Hátsó fék | Sram Red eTap AXS E1 Hydraulic Disc Brake |
Hátsó féktárcsa | Sram Paceline X, centerlock, 140mm rear |
Hátsó gumi | Pirelli P ZERO™ Race TLR RS , 28-622, 120TPI |
Hátsó kerék | Reparto Corse 33R Ceramitech 33mm profile, 700x21c, 24h, XDR |
Hátsó váltó | Sram Red eTap AXS D1 12sp |
Kerékméret | 28" |
Kormány | Reparto Corse integrated handlebar, material Carbon, for Acros ICR system drop 125mm, reach 80mm Ext: 90/380 (47-50cm) ; 100/400 (53cm) ; 110/400 (55-57cm); 120/420 (59cm) |
Kormánybefogó | Reparto Corse integrated handlebar, material Carbon, for Acros ICR system drop 125mm, reach 80mm Ext: 90/380 (47-50cm) ; 100/400 (53cm) ; 110/400 (55-57cm); 120/420 (59cm) |
Kormánycsapágy | Acros IS52 ICR SSbearings: custom headtube cover Specialissima 35mm spacers |
Kormányszalag | Bianchi Arrow premium tape, 2.5mm thickness, black |
Középcsapágy | Sram Press fit Road 86,5x41 |
Lánc | Sram Red E1, 114 links |
Nem | Uniszex |
Nyereg | Reparto Corse Rc139Carbon, full carbon, open flow, Large 139mm Lenght 250mm |
Nyeregcső | Specialissima Full Carbon Aero special dimension seatpost, 20mm offset, length: 280mm-47cm, 300mm50/53cm, 350mm-55/59cm |
Váltó | Sram Red eTap AXS E1 Hydraulic Disc Brake |
Váltókarok | Sram Red eTap AXS E1 Hydraulic Disc Brake |
Váz | Specialissima RC carbon HM, only electronic groupsets, fully internal cable routing, headset Acros ICR, direct mount brakes, BB-PressFit 86,5x41 sizes 47-50-53-55-57-59cm |
Villa | Specialissima RC full Carbon HM aero, integrated head, disc, 1.5 head, 12x100mm thru axle |