Leírás és Paraméterek
A határok átlépése
Azt a pontot, ahol egy sokoldalú kerékpár képes egy aero kerékpárt megelőzni, küszöbnek hívjuk. Az adatok igazolják, hogy a következő generációs Specialissima sokkal hamarabb eléri a küszöböt, mint az előző generáció. Az Oltre RC-hez képest, és egy profi kerékpáros alatt, aki 420 wattot teljesít, a Specialissima RC a legjobb választás a 6,2% feletti emelkedők mászásához. Ennek oka a Specialissima aerodinamikai optimalizálásában, kiváló súly-merevség arányában és alacsony összsúlyában rejlik. Egy jól edzett amatőr számára, aki 300 watton teker, a küszöböt 4,9%-nál éri el. Egy középhaladó amatőr számára, aki 250 watton teljesít, a Specialissima a 4,2%-os emelkedőknél éri el a küszöböt.
Fejlesztett élmény. Mindenhol.
Válaszul a Bianchi WorldTour versenyzői visszajelzéseire, az volt a cél, hogy a Specialissima hatékonyabb legyen a hegyekben. Ez azt jelentette, hogy javították az aerodinamikai teljesítményt, miközben megtartották a világklasszis súly-merevség arányt, így az aerodinamikai előnyök megmaradtak a kisebb emelkedőknél, miközben a rendkívül könnyű súly lehetővé tette, hogy a meredek szakaszokon is jól mászhass.
Amikor a Specialissima geometriáját készítették, figyelembe vették a kerékpáros kényelmét is, így tökéletes kiegészítővé vált az profi versenyzők fegyvertárában.
Hegyi útvonalakhoz
A súly-merevség aránya lehetővé teszi a Specialissima számára, hogy kiválóan teljesítsen a mászás során, miközben az átalakított aerodinamika lehetővé teszi, hogy gyorsabb legyél a síkabb völgyi utakon és a kanyargós lejtőkön, amelyek a mászás előtt és után következnek.
Rendszerszintű megközelítés
A Specialissima RC egyéni, holisztikus megközelítést képvisel, amelyben mindenhol a marginális előnyöket kutatja. A Reparto Corse, a Bianchi versenyzési részlegének mérnökei a kerékpár minden résznek optimalizálásra törekedtek. A versenyzőt és a kerékpárt egyetlen entitásként kezelik, hogy kihozzák a maximális sebességet.
Adatvezérelt
Az új Specialissima fejlesztésének eredményekén összességében 8,7 másodperc megtakarítást érhet el egy 200 watton hajtó kerékpáros egy 10 km-es, 6%-os emelkedőn.
Összességében optimalizált
A Reparto Corse időt szánt a kerékpár minden egyes részének optimalizálására. Ez azt jelentette, hogy a kerékpár anyagának stratégiai átcsoportosítását hajtották végre a hátsó résztől az elülső részre, szuper vékony üléscsövekkel és vékonyabb láncvillákkal, miközben az első villaforma kialakítását is megerősítették, hogy létrehozzanak egy aerodinamikailag hatékonyabb elülső végét. A Specialissima egyes részei, például a váltótartó fül és a nyeregcső bilincse, minimális súly elérése érdekében egyedileg lettek kialakítva.
D-alakú csövek
A D-alakú nyeregcsőn ugyanaz az aerodinamikailag optimalizált profil kerül felhasználásra, mint amit a kerékpár más részein alkalmaznak.
Anyag | Karbon |
Első féktárcsa | Sram Rotor centerlock paceline x Road 160mm |
Első gumi | Pirelli P ZERO™ Race , 26-622, 127TPI |
Első kerék | Velomann Palladium, 33mm profile, 700x21c, 24h, XDR body, Spoke pattern 2 to 1, tubeless-ready, weight 1460 gr (±5%), Sealed cartridge bearings |
Első váltó | Sram RIVAL ETAP AXS D1 |
Évjárat | 2024 |
Fékrendszer | included in the shifter |
Fogaskoszorú | SRAM CS XG 1250 D1 10-36T |
Hajtómű | Sram RIVAL D1 DUB, Crank Length: 170mm-47/54cm, 172.5mm-55/59cm |
Hátsó féktárcsa | Sram Rotor centerlock paceline x Road 160mm |
Hátsó gumi | Pirelli P ZERO™ Race , 26-622, 127TPI |
Hátsó kerék | Velomann Palladium, 33mm profile, 700x21c, 24h, XDR body, Spoke pattern 2 to 1, tubeless-ready, weight 1460 gr (±5%), Sealed cartridge bearings |
Hátsó váltó | Sram RIVAL ETAP AXS D1 MAX 36T |
Kerékméret | 28" |
Kormány | Velomann Aero Compact handlebar, alloy diam. 31,8mm, reach 74mm, drop 116mm, Size: 400mm-47/53cm, 420mm-55/59cm |
Kormánybefogó | Velomann, AL6061, fully internal cable routing stem, compatible with Acros AICR system, Ext: 90mm (47), 100mm(50/53), 110mm(55/57), 120mm(59) |
Kormánycsapágy | Acros IS52 ICR |
Kormányszalag | Velo Black soft Microfiber tapes |
Középcsapágy | Sram Press fit Road 86,5x41 |
Lánc | Sram RIVAL D1 12sp |
Nem | Uniszex |
Nyereg | Velomann Mitora139, open flow, AISI rails, carbon-reinforced nylon Width: 139mm, Lenght: 250mm, Weight: 220 g ± 2 |
Nyeregcső | Specialissima Full Carbon Aero special dimension seatpost, 20mm offset, length: 280mm-47cm, 300mm-50/53cm, 350mm-55/59cm |
Váltókarok | Shimano 105 Di2 hydraulic disc brake for road, ST-R7170, BR-R7170, for 160mm rotor, resin pad |
Váz | Specialissima COMP carbon, only electronic groupsets, fully internal cable routing, headset Acros ICR, direct mount brakes, BB-PressFit 86,5x41 sizes 47-50-53-55-57-59cm |
Villa | Specialissima COMP full Carbon, aero, integrated head, disc, 1.5" head, 12x100mm thru axle |